Editorial
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.14585652Keywords:
educación, investigación, pedagogía, procesosAbstract
Presentamos la primera edición de la "Revista de Estudios Pedagógicos Contemporáneos". Nuestra publicación surge como una plataforma interdisciplinar dedicada a fomentar el diálogo crítico y la investigación innovadora dentro del amplio campo de la pedagogía y la educación. Para conseguirlo, nos hemos constituido como una publicación científica, independiente y de acceso abierto.
References
Contreras, J. (2021). Las comunidades de aprendizaje como espacios para la transformación de las prácticas pedagógicas. Sinopsis educativa. Revista venezolana de investigación, 21(1), 166-180.
Eirín-Nemiña, R. (2018). Las comunidades de aprendizaje como estrategia de desarrollo profesional de docentes de Educación física. Estudios pedagógicos (Valdivia), 44(1), 259-278. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052018000100259
García-Aretio, L. (2020). Bosque semántico: ¿educación/enseñanza/aprendizaje a distancia, virtual, en línea, digital, eLearning…? RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 23(1), 9-28. https://doi.org/10.5944/ried.23.1.25495
González Monteagudo, J., y Zamora Serrato, M. (2019). Los profesores y los desafíos de las diversidades y de las migraciones en España: formación y políticas educativas. Revista de educación pública, 28, (68), 275-296. https://hdl.handle.net/11441/86866
Hernández, A., y Miranda, D. (2020). Gestión educativa estratégica como eje para la transformación de comunidades de aprendizaje. Espacios, 41(44), 1-14.
Izquierdo-Iranzo, P., y Gallardo-Echenique, E. (2020). Estudigramers: Influencers del aprendizaje. Comunicar, 28(62), 115-125. https://doi.org/10.3916/C62-2020-10
Rodríguez Tello, J. (2017). Las comunidades de aprendizaje como alternativa para desarrollar competencias docentes en los alumnos normalistas. Educando para educar, (33), 55-64. https://cutt.ly/uE9pU4Q
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal offers immediate open access to all its content, following the principle that making research freely available to the public fosters a greater exchange of global knowledge. In line with this commitment, articles published in The Journal of Contemporary Pedagogical Studies are offered under the Creative Commons CC BY-NC-ND — Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
How to Cite
Similar Articles
- Javier Bermejo Rodríguez, Gustavo Eduardo Toledo Lara, Toward a philosophical understanding of the curriculum: emerging logics , The Journal of Contemporary Pedagogical Studies : Vol. 1 No. 1 (2025)
- PhD. Benjamin Barón Velandia, Research practices: an analysis from the epistemological horizon and theoretical corpus , The Journal of Contemporary Pedagogical Studies : Vol. 1 No. 1 (2025)
- Brenda Miroslava Carrión Ramírez, Idana Beroska Rincón Soto, Disability and social inclusion: progress and new challenges in ecuadorian higher education , The Journal of Contemporary Pedagogical Studies : Vol. 1 No. 1 (2025)
- Idana Beroska Rincón Soto, Neuroeducation, social sciences and student dropout in the digital age , The Journal of Contemporary Pedagogical Studies : Vol. 1 No. 1 (2025)
- Rafael Muñoz Ruiz, The Development of Mathematical Thinking Through the Open Number-Based Method (ABN) in a Classroom of Three-Year-Olds , The Journal of Contemporary Pedagogical Studies : Vol. 1 No. 1 (2025)
- Elena Sánchez Clemente, The Families Forest: An Innovation Proposal for Early Childhood Education , The Journal of Contemporary Pedagogical Studies : Vol. 1 No. 1 (2025)
You may also start an advanced similarity search for this article.
Most read articles by the same author(s)
- Javier Bermejo Rodríguez, Gustavo Eduardo Toledo Lara, Toward a philosophical understanding of the curriculum: emerging logics , The Journal of Contemporary Pedagogical Studies : Vol. 1 No. 1 (2025)